Разнообразна гама задни, средни, предни заглушители и катализатори за отделните марки и модели автомобили. Продуктите са изцяло съобразени с изискванията за съответствие, качество, ниво на шум и начин на монтаж на всеки автомобилен производител.

 В типичен 4-цилиндров двигател,горене се извършва межди 1500 и 6000 пъти в минута.
Шумозаглушителят намалява произтичащите звукови вълни до приемливи нива и осигурява правилното подаване на газ чрез системата за отработени газове.

Шумозаглушителят е комбинация от  камери, преградни дялове и перфорирани  тръби, имащи  за цел да се разсеят  шумовите импулси от двигателя, докато се придвижват отработени газове и изпарения.

Два  основни  принципи се използват за намаляване на нивата на шума.

  • Чрез принципа на абсорбцията, абсорбиращ материал-каменна вата, матови влакна, стъклени влакна (E-стъкло) се поставят в кухините на шумозаглушителя до  постигане на желаните нива на шумопоглъщане. Триенето превръща звуковата енергия в топлинна енергия.

  • Чрез разсейващ принцип, звуковите вълни могат да бъдат намалени като  заобикалят препятствия, като лопатки или чрез промяна на диаметъра на преходната тръба



Най-често, в  изпускателните  системи се използват два или три шумозаглушителя.Според местоположението си те биват преден , централен  или заден заглушител .

Повечето съвременни превозни средства все още са задвижвани от бутални двигатели с вътрешно горене. При процеса на горене се отделят отработени газеве с температура до 1300 ° C от всеки цилиндър. Тези газове се отвеждат с помощта на изпускателната система

 


Предният заглушител може да се повреди  поради умора на материала или да се появят пукнатини, които могат да бъдат причинени от тежка вибрация. В предния шумозаглушител работната температура може да достигне 1000 ° C

 

Централният шумозаглушител е сравним с предния по функционалност и дизайн. Температурата на изгорелите газове в него може да достигне 800 ° C

 


 Конструкцията е така направена,че в него  най-много се заглушават звуковите вибрации от двигателя. Заради позицията на  задния заглушител, температурата на изгорелите газове в него е сравнително ниска до 350 ° C. В резултат на това на задния шумозаглушител е обект на изключително висока корозия. Тя се дължи на повишаването на степента на конденз от  отработените газове и по-нисък процент на изпаряване.
 

    

JoomlaWatch 1.2.12 - Joomla Monitor and Live Stats by Matej Koval